dagelijks

Sara geniet

In de week van 15 augustus heb ik enkele dagen (extra) vrijaf genomen, de 15de was een feestdag en door 2 extra daagjes vakantie te nemen konden #hetlief en ik genieten van een verlengd weekendje. Yay!

En man, wat heb ik genoten van enkele daagjes vrijaf. Wat rondkuieren in een fijne stad, genietend van het goede weer en even wat minder aan #hetwerk denken. We boekten een hotel in Amsterdam en een in Utrecht. Bovendien aan een goed prijsje, i-dé-aal!

Op de feestdag vertrokken we richting Serooskerke, Nederland. De mama logeerde er, we gingen even langs maakten een fijne maar korte wandeling, want al snel waren we vertrokken met het maken van (analoge) foto’s. Jep, analoog en dat vind ik écht de maks! Nadenken over wat je gaat fotograferen, wat je al dan niet in beeld wil, … Heerlijk vind ik dat! We hadden onze loopkleding meegenomen en de volgende ochtend gingen we voor het ontbijt een rondje lopen, zo’n 4 km.

Op dag 2 reden we verder richting Amsterdam. Na het inchecken reden we de stad in en gingen de buurt van de 9 straatjes verkennen. We waren er al eerder geweest en via de website hebben we gezien dat er ook leuke plekken waren om iets te eten. Op het terras van Purna, een Indisch restaurant, was er nog een tafeltje vrij en we namen plaats. Super lekker gegeten voor weinig geld, zo’n 35euro voor 2 hoofdgerechten en een karaf wijn.

Amsterdam

Dag 3 namen we de tram richting centrum Amsterdam. Wat me opviel in Amsterdam, is dat er van elke winkel minstens 2 filialen zijn. Echt opvallend. Too the loo heeft er ook een toiletwinkel waar je voor 1 eurootje naar toilet kan gaan. Zeer propere en tof ingerichte toiletten in het midden van de stad :-)

Op het Beursplein in Amsterdam zat een man de duiven te voederen en dit deed me erg hard denken aan een scène uit Mary Poppins; Feed the birds.
’s Avonds reden we richting Utrecht waar we op wandelafstand van het centrum logeerden.

In Utrecht gingen we eerst langs de Albert Heijn (als je de app installeert kan je makkelijk opzoeken waar er een Appie bij jou in de buurt is) wat eten halen en aten het gezellig op aan de Oude Gracht in het centrum.  Picknicken in Utrecht centrum, het was genieten :-)
Utrecht

De dag nadien was het superwarm en ondertussen hadden we al zoveel rondgewandeld waardoor ik verschillende blaren had op m’n voeten (auw). De keuze was snel gemaakt, boottrip it is! Een rondvaart door Utrecht was zeer fijn en aangenaam en nja, ook erg warm! De gids deed goed z’n werk en lichtte ons in over de gebouwen waar we voorbij kwamen. Nog een drankje in de schaduw en naar huis.

Bekijk alle foto’s in deze set op Flickr.