webshop

Sara test de nieuwe webshop van Zalando

Begin mei las ik dat de Belgische webshop van Zalando gelanceerd werd. Oorspronkelijk een Duitse webshop, maar ondertussen actief in verschillende europese landen. Het aanbod leek me interessant & zag meteen enkele items die ik wilde bestellen. Als je je inschrijft op de nieuwsbrief, krijg je een kortingsbon van €10!

Toevallig was ik op zoek naar een hoodie en enkele t-shirts, ik vond dit op hun website en bestelde meteen. En ja, ik hou van online shoppen! Kiezen vanuit je spreekwoordelijke zetel en enkele dagen later wordt het pakket op het gevraagde adres geleverd. Heaven!

Betalen kan via creditcard en paypal. Onmiddellijk ontving ik een bevestiging van mijn bestelling via e-mail. Nu was het wachten tot mijn pakket geleverd werd, volgens de informatie op de website zou de bestelling tussen de 3 – 5 dagen onderweg zijn.

De dag nadien, 4/05, werd mijn bestelling aangemeld bij DHL voor verzending. Wauw, dat ging snel! Ondertussen was ik razend enthousiast en verwachtte ik de bestelling maandag of dinsdag. Jammer genoeg veranderde de status van de verzending van mijn bestelling niet, het leek wel alsof m’n pakket ergens geblokkeerd was. De status bleef gedurende verschillende dagen op de eerste stap staan; “je zending werd digitaal aangemeld bij DHL.”

Omdat ik dit vreemd vond en me wat zorgen begon te maken contacteerde ik Zalando via e-mail op 8/05. Na 24u nog geen reactie van hen waarop ik besliste hen even te bellen op het gratis nummer. Aan de telefoon werd ik vriendelijk verdergeholpen door een man van de klantendienst. Hij liet me weten dat de Belgische webshop nog maar een 2-tal weken gelanceerd was en dat de webshop hier en daar nog wat kinderziektes vertoonde. Hij was op de hoogte van het probleem met mijn bestelling (door mijn e-mail), maar waarom er geen beweging te zien was, was ook voor hem een raadsel. De man nam contact op met DHL en zou me op de hoogte houden. ’s Avonds ontving ik een mailtje en werd ik op de hoogte gebracht van de status van de verzending van mijn pakket. In de mail stond jammer genoeg dat DHL hen nog niet had ingelicht over het mogelijke probleem met mijn pakket…

De dag nadien kwam er plotseling wel beweging in de status van mijn bestelling, maar geen update meer van Zalando omtrent de verzending van mijn bestelling. Beetje jammer, maar op vrijdag 11/05 werd mijn bestelling thuis geleverd. Exact een week nadat het verzonden werd.

Besluit:

  • Zalando heeft een mooi assortiment kleding, schoenen, handtassen. Er is ook een promotie gedeelte op de website, een deel waarvoor ik meestal bezwijk ;-)
  • Betalen kan via creditcard, maar ook via paypal (mijn voorkeur om online te betalen, ben je als consument ook altijd beschermd)
  • Mijn bestelling werd heel snel verzonden, maar de verzending op zich liep net iets minder vlot dan ik verwacht had. Om één of andere reden zat mijn pakket enkele dagen vast bij hun transporteur DHL.
  • Als je de klantendienst van Zalando graag wil bereiken, bel je hen best op hun gratis nummer. Het verwerken van een mail neemt blijkbaar meer tijd in beslag.
  • Terugsturen kan je tot 30 dagen na ontvangst van je pakket en is bovendien gratis.
  • De producten die ik besteld heb, werden netjes in een doos van Zalando geleverd. Omdat de doos niet helemaal vol zat, werden er “luchtkussens” in de doos geplaatst zodat mijn kleding netjes op zijn plaats bleef liggen. Alles past prima en ik hoef niets terug te sturen.
  • Een week nadat de zending werd aangemeld werd mijn bestelling geleverd, wat ik best wel traag vind. Maar hé, het is uiteindelijk goed aangekomen.

Bestel jij vaak online?